RT Audacity - шаблон joomla Оригами
Image is not available
Slider
Image is not available
Slider
111   312 23

مطالب علمی-پژوهشی

علمی-پژوهشی

  • 1
  • 2
  • 3

آیا یک آزمایشگاه باید تبلیغات داشته باشد؟

تبلیغات آزمایشگاه

سالها است که مسئولان مربوطه گاه و بی گاه به آزمایشگاه ها و مدیران مراکز آزمایشگاهی با روشهای مختلف اعلام میکنند که تبلیغات ممنوع است. حتی بارها شده با تحت فشار گذاشتن مراکز و بازخواست کردن از آنها تصمیم به محدود کردن آزمایشگاه گرفته اند. حتی دیده شده که وجود کارت ویزیت و یا بروشور را نیز در آزمایشگاه مذموم دانسته اند. خیلی از همکاران آزمایشگاهی و پزشکان همکار ما نیز که در صنف آزمایشگاه مشغول به فعالیت هستند تبلیغات یک مرکز درمانی را صحیح نمیدانند و دلایل مختلفی هم دارند که مهمترین آنها ایجاد فساد در سیستم پاک پزشکی است.

اجازه دهید روی دیگر سکه را ببینیم. یک آزمایشگاه یک کسب و کار است که قرار است اشتغال ایجاد کند و برای افراد شاغل درآن اعتبار به همراه بیاورد و برای بنیانگذاران خود سود دهی داشته باشد. به نظر من هیچ مدیری نیست که مخالف این قضیه باشد. کسب و کار آزمایشگاه یک کسب و کار به شدت رقابتی است. در این مدل کسب و کارها برای اینکه بتوانیم سود دهی بیشتری داشته باشیم باید خودمان را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری به جوامع هدفمان معرفی نماییم. هر کسب و کاری که ادعا می کند کار با کیفیت و متفاوت انجام میدهد و خدمت رسانی بهتری انجام میدهد نیاز دارد تا این خدمات و فرآیندهای با کیفیت خود را اطلاع رسانی کند. البته رعایت اخلاق حرفه ای که در پزشکی با حساسیت بیشتری پیگیری می شود نیز از مهمترین پارامترهاست. بنابراین معرفی آزمایشگاه یا تبلیغات برای کسب و کاری که به آن ایمان داریم مورد خیلی طبیعی و می تواند از مهمترین فعالیت های یک آزمایشگاه باشد.
باشد که مدیران دولتی که برای بخش خصوصی تصمیمات خلق الساعه می گیرند و بعضا در قالب قانون تصویب می نمایند مدیریت بخش خصوصی را به بخش خصوصی واگذار نمایند.

نویسنده: محسن فارسی